گلکسی اس ۶ دارید و یـا تصمـیم گرفته اید آن را درون آینده ای نزدیک بخرید؟ درون هر صورت اگر تازه بـه جمع سامسونگ داران پیوسته اید، طریقه فعال قفل با کشیدن انگشت سامسونگ j7 شاید مدت زمان بسیـار زیـادی وقت لازم باشد که تا بتوانید نحوه استفاده از همـه قابلیت های نرم افزاری آن را فرا گیرید؛ این شرکت همواره درون موبایل های خود انبوهی از قابلیت های نرم افزاری را مـی گنجاند کـه مشخصا همـه آنـها کاربردی نیستند.

اکنون بـه جای صرف ساعت ها و یـا درون برخی موارد روزها وقت خود به منظور کشف همـه رازهای کهکشانی جدید، از شما دعوت مـی کنیم که تا در ادامـه این مطلب، با همـه قابلیت های گلکسی اس ۶ آشنا شده و به سادگی بـه استفاده از آنـها مشغول گردید. طریقه فعال قفل با کشیدن انگشت سامسونگ j7 با دیجیـاتو همراه باشید.

اسکرین شات بگیرید
  • کلیدهای Home و Power را بـه شکل همزمان نگه دارید.
  • کف دست خود را بر روی نمایشگر گلکسی اس ۶، از یک سو بـه سوی دیگر بکشید.
  • زمانی کـه اسکرین شات ثبت شود، مـی توانید از طریق کشیدن نوار نوتیفیکیشن ها آن را مشاهده کرده و یـا با شخصی دیگر، بـه اشتراکش بگذارید.

    از شارژر بی سیم استفاده کنید

    هم اکنون موبایل های بسیـاری درون بازار نیستند کـه قابلیت شارژ شدن بی سیم را بدون اتصال درب جداگانـه داشته باشند؛ اما شما بـه عنوان یکی از دارندگان گلکسی اس ۶ قادر هستید از این بـه بعد و با خرید یک شارژر بی سیم جداگانـه، خود را از دردسر سیم ها رها کنید.

    برای خرید، این چهار گزینـه را بـه شما پیشنـهاد مـی کنیم:

    از شارژ سریع گلکسی اس ۶ لذت ببرید

    شارژرهای کابلی هم البته مزایـای خود را درون بر دارند. طریقه فعال قفل با کشیدن انگشت سامسونگ j7 موبایل جدید شما از قابلیت شارژ سریع کوالکام یـا Quick Charge 2.0 برخوردار است. این تکنولوژی بـه شما اجازه مـی دهد که تا صرفا با ۱۰-۱۵ دقیقه اتصال موبالتان بـه شارژر، ساعت ها بتوانید از آن استفاده کنید. بعد از اتصال شارژر کابلی کـه در جعبه موبایلتان قرار گرفته شده بـه موبایل، نوتیفیکیشن شارژ سریع برایتان بـه نمایش کشیده خواهد شد.

    از فضای ۱۰۰ گیگابایتی OneDrive استفاده کنید

    یکی از مزایـای خرید گلکسی اس ۶، هدیـه ۱۰۰ گیگابایتی فضای ابری وان درایو مایکروسافت است. اگر قبلا از این سرویس بهره نگرفته و یـا بـه سراغش نرفته اید حتما بگوییم کـه ارزش امتحان را دارد. زمانی کـه برای اولین بار موبایل خود را روشن مـی کنید، از شما خواسته مـی شود کـه وارد حساب کاربری OneDrive خود گردید و یـا یک حساب به منظور این فضای ابری بسازید. بعد از انجام چنین کاری، ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی درون وان درایو بـه شما هدیـه داده مـی شود.

    اگر درون هنگام روشن موبایل به منظور اولین بار از این مرحله گذر کرده اید هم جای نگرانی نیست؛ بـه سادگی مـی توان اپلیکیشن OneDrive را گشود و بعدا همـین مراحل را طی نمود.

    از «Do Not Disturb - مزاحم نشوید» به منظور سایلنت موبایل خود درون مقاطع زمانی مختلف استفاده کنید

    برای شروع به Settings > Sounds and notifications بروید. زمانی کـه مزاحم نشوید را فعال کنید، گزینـه ای مشاهده خواهید کرد کـه در آن مـی توان استثناها را مشخص کرد. درون صورتی که استثنایی معین نکنید، موبایل همواره بـه شکل کامل سایلنت خواهد بود و حتی به منظور اطلاع شما از آلارم ها نیز واکنشی نشان نخواهد داد. بهتر هست برای آلارم ها، برخی از مخاطبین و اپ های مـهم از استثنا استفاده کنید و به شکل اتوماتیک نیز مشخص نمایید کـه برای مثال درون شب ها و در ساعات مشخصی این قابلیت فعال گردد.

    موبایل خود را بدون جدا  باتری، راه اندازی مجدد کنید

    سامسونگ این بار تصمـیم گرفت که تا پرچمدارش را با باتری غیر قابل دسترس به منظور کاربران بسازد. چنین حالتی بـه آن معناست کـه نـه مـی توانید از باتری یدکی استفاده نمایید و نـه مـی توانید زمانی کـه موبایل عالعملی از خود نشان نداده و به اصطلاح «هنگ» کرده، با درون آوردن باتری بـه مشکل خاتمـه داده و موبایل خود را دوباره راه اندازی نمایید.

    اگر با چنین مشکلی درون گلکسی اس ۶ مواجه گشتید، بـه سادگی کلید Power بـه همراه کنترل صدای پایین را بـه مدت ۱۰ ثانیـه نگه داشته که تا موبایل شما دوباره راه اندازی شده و یـا بـه عبارتی بالا بیـاید.

    از اپلیکیشن Smart Manager بهره بگیرید

    گلکسی اس ۶ از اپلیکیشن جدید Smart Manager بهره مـی گیرد کـه توسط سامسونگ توسعه داده شده است. اپلیکیشن مورد بحث مـی تواند قدرت، امنیت و باتری موبایل را مدیریت نماید. تمام قابلیت های Smart Manager پیشتر نیز درون موبایل های سامسونگ دیده شده اند اما نکته اینجاست کـه حالا بـه شکل یکجا، کنار یکدیگر قرار گرفته اند. زمانی کـه اپلیکیشن مورد بحث را باز مـی کنید، با ۴ بخش رو بـه رو مـی شوید: طریقه فعال قفل با کشیدن انگشت سامسونگ j7 باتری، فضای ذخیره سازی، رم، امنیت دستگاه. بیـایید نگاهی بـه هر بخش داشته باشیم.

    باتری

    در این قسمت خواهید دید کـه تا چه حد از باتری شما باقی مانده و زمان تقریبی کارکرد موبایل چقدر است. درون اینجا همچنین مـی توانید موبایل خود را بـه حالت ذخیره انرژی ببرید. از طرف دیگر بخشی وجود دارد کـه به شما نشان مـی دهد هر اپلیکیشن که تا چه حد از باتری شما را بلعیده.

    فضای ذخیره سازی

    در این بخش مـی توانید ببینید کـه چه نوع از دیتایی، بالاترین فضا را درون موبایل شما اشغال نموده است. درون قسمت مورد بحث مـی توانید برخی از فایل های خود را به منظور باز شدن فضا پاک کنید.

    رم

    اینکه هر اپلیکیشن چه مـیزان از رم دستگاه شما را بـه خود اختصاص داده را مـی توانید درون این بخش مشاهده کنید. دو گزینـه نیز پیش روی شماست؛ یـا از عبارت End All استفاده کرده و به کارکرد همـه اپکلیکیشن های اضافه پایـان دهید، و یـا بـه شکل تک تک آنـها را حذف نمایید.

    امنیت دستگاه

    آخرین قسمت امنیت نام داشته کـه به شما اجازه مـی دهد ببینید کـه آیـا اپلیکیشن ها و یـا عامل دیگری، تغییری درون موبایل شما داده اند یـا خیر؛ از طرف دیگر مـی توانید KNOX را درون این بخش فعال کنید.

    برای داشتن موبایلی با عمر باتری بالا Ultra Power-Saving را فعال کنید

    فعال نمودن این حالت بـه شما اجازه مـی دهد بـه بهترین شکل از عمر باتری موبایل خود استفاده کنید. زمانی کـه این حالت فعال مـی گردد، نمایشگر موبایل شما بـه حالت سیـاه و سفید درون خواهد آمد و بیشتر فعالیت ها بعد زمـینـه درون اندروید نیز متوقف مـی شوند. شما همچنان قادر خواهید بود کـه تماس گرفته و یـا دریـافت کنید، پیـامک بفرستید و یـا از برخی از اپ های بسیـار مـهم بهره جویید. به منظور فعال این قابلیت نیز مـی توانید از این مسیر استفاده نمایید: Settings > Battery > Ultra power saving mode.

    در صورت نیـاز بـه ظاهری ساده تر از Easy Mode استفاده کنید

    اگر احساس مـی کنید کـه ظاهر فعلی و اصلی گلکسی جدید برایتان اندکی پیشرفته است، شاید بهتر باشد که تا حالت Easy Mode را فعال کنید. بعد از فعال این قابلیت، بعد از ورود بـه منوی اصلی موبایل صرفا چند منوی ساده را مـی بینید؛ همـینطور بخشی دیگر کـه به شما اجازه مـی دهد مخاطبین مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

  • منوی تنظیمات را گشوده و به Personalization بروید.
  • Easy mode را انتخاب کنید.
  • مـی توانید بعدا درون مـیان حالت استاندارد و یـا Easy mode، حالت مورد علاقه خود را برگزینید.
  • مـی توانید انتخاب کنید کـه چه اپلیکیشن هایی درون بخش Easy mode بـه نمایش کشیده شوند.
  • ژست های حرکتی؛ از Smart Stay بهره بگیرید

    رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ پر از قابلیت های نرم افزاری زائد و بی استفاده است؛ اما Smart Stay یکی از بهترین و پر استفاده ترین درون مـیان قابلیت های نرم افزاری فراوان این رابط کاربریست. با فعال این ویژگی، سنسور های قرار داده شده درون بالای نمایشگر، نگاه شما را تشخیص داده و تا زمانی کـه به نمایشگر نگاه مـی کنید، از خاموش شدن صفحه نمایش موبایل جلوگیری مـی کنند. به منظور فعال این قابلیت، چنین مسیری را دنبال کنید:

  • به تنظیمات رفته و وارد بخش Display بشوید.
  • تیک کنار گزینـه Smart Stay را فعال کنید.
  • در نظر داشته باشید که Smart Stay درون تاریکی کار نکرده و قادر بـه شناسایی زاویـه نگاه کاربر نیست.

    استفاده از Smart Alert به منظور اطلاع از پیـامک و یـا تماس از دست رفته

    با فعال این قابلیت، زمانی کـه پیـامک جدیدی دریـافت کرده و یـا تماسی را از دست داده باشید، هنگام برداشت موبایل از روی مـیز، گلکسی اس ۶ با ویبره ای این موضوع را بـه شما اطلاع مـی دهد. فعال سازی این قابلیت نیز با رفتن بـه مسیر Settings > Motions and gestures امکان پذیر است.

    بردن موبایل بـه سمت گوش به منظور شروع تماس

    یکی از قابلیت های دیگر رابط کاربری تاچ ویز اینکه وقتی درون اپلیکیشن پیـام ها درون حال خواندن پیـامک شخصی هستید، با نزدیک موبایل بـه گوش خود، مـی توانید با همان شخص تماس بگیرید. به منظور فعال این قابلیت نیز بـه بخش Settings > Motions and gestures رفته و Direct Call را تیک بزنید.

    هنگام زنگ خوردن، موبایل خود را به منظور سایلنت شدن برگردانید

    سریع ترین راه به منظور قطع صدای گلکسی اس ۶ درون هنگام زنگ خوردن این هست که نمایشگر آن را بر روی مـیز قرار داده و یـا موبایل را بـه شکل کامل برگردانید. این راه به منظور نادیده گرفتن آلارم ها نیز کاربرد دارد و مـی توایند مانند سایر بخش های نرم افزاری از منوی Settings > Motions and gestures فعال و یـا غیرفعالش کنید.

    شخصی سازی؛ چگونـه Flipboard Briefing را از صفحه اصلی حذف کنیم

    در Galaxy S5 بخشی درون صفحه اصلی وجود داشت بـه نام My Magazine. درون گلکسی اس ۶ نیز بخشی مشابه وجود دارد اما این بار به Briefing تغییر نام داده کـه مـی توان گفت اخبار را از منابع مختلفی دریـافت نموده و آن را درون برابر شما قرار مـی دهد. ایده جذاب هست اما متاسفانـه این اپ باعث کند شدن موبایل شما مـی شود و توصیـه بـه غیر فعال ش مـی کنیم.

  • کلید خانـه را به منظور مدت طولانی بفشارید
  • به سمت چپ اسکرول کرده و به بریفینگ پنل دسترسی پیدا کنید
  • تیک های قسمت بالا را بردارید.
  • اگر بـه اخباری کـه در این بخش نشان داده مـی شد علاقه دارید توصیـه مـی کنیم از اپلیکیشن رسمـی فیلیپبورد درون گوگل پلی استفاده کنید.

    پنل های بیشتری بـه نمایشگر موبایلتان اضافه کنید

    قارد هستید درون گلکسی اس ۶، که تا ۷ پنل یـا صفحه درون بخش اصلی موبایل ایجاد کرده و در آن ویجت های مختلف را قرار دهید.

  • در بخشی خالی از قسمت اصلی صفحه نمایش، انگشتتان را نگه دارید که تا منوی اضافه، حذف پنل ها نمایش داده شود.
  • برای اضافه پنل، انگشت خود را بـه چپ بکشید و آیکون + را فشار دهید.
  • برای جا بـه جایی یک پنل، انگشت خود را بر روی آن نگه داشته و پس از تغییر حالت، آن را بـه هر سویی کـه تمایل دارید بکشید.
  • برای حذف یک پنل، انگشتتان را بر روی آن قرار داده و سپس آن را بـه بالای صفحه و بخش Remove بکشید.
  • آیکون های بیشتری درون صفحه خانگی خود داشته باشید

    برای ایجاد فضای بیشتر درون صفحه خانگی خود، مـی توانید اندازه آیکون ها را تغییر دهید.

  • در یک بخش خالی از نمایشگر انگشت خود را قرار داده و نگه دارید.
  • بر روی Screen grid ضربه زده و سپس سایز مورد نظر خود را از مـیان ابعادی نظیر 4×4، 4×5 و یـا 5×5 انتخاب کنید.
  • در بخش نوتیفیکیشن ها، از کلید Edit به منظور جا بـه جایی آیکون ها استفاده کنید

    استفاده کاربران از موبایل متفاوت هست و اندروید نیز این قابلیت را دارد کـه بتوان زنجیره علامت هایی کـه در نوار بالای نوتیفیکیشن ها آمده اند را تغییر داد، جا بـه جا کرد و یـا بـه طور کلی حذف نمود.

  • انگشت خود را از بالای نمایشگر بـه پایین بکشید تا Quick Settings باز شود و بعدا بر Edit، درون قسمت بالا و سمت راست کلیک کنید.
  • حال مـی توانید آیکون ها را بکشید و یـا جا بـه جا کنید.
  • توجه کنید کـه دست کم حتما پنج آیکون درون این بخش وجود داشته باشد.
  • تم های مختلفی برای Galaxy S6 دانلود و استفاده کنید

    گلکسی اس ۶ از قابلیتی برخوردار هست که مـی توان بـه راحتی تصاویر بعد زمـینـه، آیکون ها و همـینطور رابط کاربری را بـه شکل کامل تغییر داد. درون خود موبایل برخی تم ها گنجانده شده اند و به تلفن هوشمندتان ظاهری کاملا جدید خواهند بخشید.

  • اپلیکیشن Themes Store را باز کنید.
  • هرکدام مورد علاقه تان هست را انتخاب نمایید.
  • بر روی Download ضربه بزنید.
  • پس از دانلود شدن تم، مـی توانید بر روی Apply کلیک کنید.
  • اپلیکیشن های بی استفاده را حذف کنید

    سامسونگ همواره عادت دارد که تا اپلیکیشن های بسیـاری را بـه شکل پیش فرض بر روی موبایل نصب کند؛ این مورد درون گلکسی اس ۶ اندکی بهبود یـافته اما همچنان هم مـیتوان اپ هایی را دید کـه زائد بـه نظر مـی رسند.

  • به بخش اپلیکیشن ها رفته و بر دکمـه Edit، درون قسمت بالا و سمت راست کلیک کنید.
  • بر روی هر اپلیکیشن یک علامت منفی مشاهده خواهید کرد کـه ضربه بر آن، منجر بـه غیر فعال شدن و یـا پاک شدن اپ از موبایل مـی شود.
  • حالت نمایشگر را تغییر دهید

    سامسونگ حالت های رنگ مختلفی را درون نمایشگر گلکسی های خود قرار مـی دهد کـه تجربه رنگ متفاوتی را درون اختیـارتان قرار مـی دهند. به منظور تغییر حالت نمایشگر اسمارت فون بـه این مسیر بروید:  Settings > Display > Screen mode.

  • Adaptive display: بـه شکل خودکار و بر اساس نوع فعالیت موبایل درون لحظه، رنگ های نمایشگر را تنظیم مـی کند.
  • AMOLED cinema & AMOLED photo: حالتی بسیـار واضع و البته اندکی اشباع شده (پر رنگ تر از حالت طبیعی)
  • Basic: صرفا ساده؛ رنگها نـه اشباع شده هستند و نـه از روشنی بالایی برخوردارند.
  • شاید بهترین حالت نمایشگر به منظور بسیـاری از افراد استفاده از حالت Basic باشد.

    ویژگی swipe را درون کیبورد گلکسی اس ۶ فعال کنید

    به شکل پیشفرض، کیبوردی کـه برای نوشتن متون درون اختیـارتان قرار مـی گیرد، از قابلیت پشتیبانی از سوایپ برخوردار نیست و باید به منظور این منظور آن را فعال نمایید. این حالت از کیبورد به منظور استفاده یک دستی از موبایل بسیـار مفید هست و پیشنـهاد مـی کنیم آن را فعال کنید.

  • به قسمت Settings > Language and input بروید.
  • Samsung keyboard را انتخاب کنید.
  • بر روی Keyboard swipe ضربه بزنید.
  • Continuous input را انتخاب کنید.
  • حالا با استفاده از کشیدن انگشت خود بر روی کیبورد بـه تایپ مشغول شوید.
  • Multi-tasking - استفاده چند حالته

    از دو اپلیکیشن بـه شکل همزمان استفاده کنید

    حالت Multi-window یـا چند پنجره سامسونگ بـه شما این قابلیت را مـی دهد که تا به شکل همزمان از دو اپلیکیشن درون نمایشگر موبایل خود بهره گیرید. چنین حالتی پیشتر نیز درون موبایل های سامسونگ دیده شده اند اما این بار، کره ای ها استفاده از آن را بسیـار آسان تر نموده اند. حالا صرفا از طریق منوی اپ های اخیر - recent apps مـی توان بـه آن دسترسی داشت.

  • بر روی کلید فیزیکی سمت چپ و پایین موبایل خود بـه نام Recents کلیک کنید.
  • اکنون تمام اپ هایی کـه اخیرا آنـها را اجرا کرده اید و در موبایلتان فعال هستند بـه شکل برگه هایی بـه نمایش درون خواهند آمد.
  • در برخی از اپلیکیشن ها، درون کنار علامت (X)، کـه مخصوص بستن اپ است، دکمـه دیگری نیز مشاهده مـی شود.
  • بر روی آن آیکون کلیک کنید که تا اپلیکیشن مورد نظرتان، نیمـی از فضای نمایشگر موبایل را بـه خود اختصاص دهد.
  • اپلیکیشن مورد نظر حالا درون نیمـه بالایی نمایشگر جای گرفته و در نیمـه پایینی همچنان بخش اپ های اخیر را مشاهده مـی کنید.
  • بر روی یکی دیگر از اپ ها کلیک کنید که تا در نیمـه پایینی نمایشگر جای گیرد.
  • با استفاده از خط مـیان اپ ها، مـی توانید اندازه هر یک را کم و یـا زیـاد کنید.
  • با Download Booster سرعت دانلود فایل های خود را افزایش دهید

    Download Booster با استفاده از تکنولوژی خاص خود و ترکیب وای فای و شبکه LTE موبایل تلاش مـی کند که تا با سرعت بیشتری فایل های شما را دانلود نماید.

  • به بخش  Settings > More connection settings بروید.
  • بر روی Download booster کلیک کرده و آن را بر روی ON قرار بدهید.
  • از S Finder به منظور یـافتن هرگونـه محتوا درون موبایل خود استفاده کنید

    این ویژگی درون موبایل های سامسونگ بـه شما کمک مـی کند که تا محتوای مورد نظر خود را از مـیان تصاویر، اپ ها، مخاطبین و... بـه دست آورید؛ درون گلکسی Galaxy S6 این ویژگی با کشیدن انگشت خود از بالا بـه پایین نمایشگر و باز نوار نوتیفیکیشن ها قابل دسترس خواهد بود. درون زیر نوار کم و زیـاد روشنایی، کلید S Finder را مشاهده خواهید کرد. صرفا بر روی آن کلید کرده و سپس بـه تایپ کلمـه مورد نظر خود بپردازید.

    با Notification Reminder هیچگاه نوتیفیکیشن مورد نظرتان را فراموش نکنید

    اگر اعلانات بسیـاری دریـافت مـی کنید بعید نیست کـه برخی از آنـها را نیز فراموش کرده و به آنـها پاسخی ندهید. یـادآور نوتیفیکیشن ها مـی تواند دستیـار خوبی به منظور پاسخ بـه اعلاناتی کـه به آنـها توجه نداشته اید باشد. درون صورت دریـافت یک اعلان و عدم انجام هیچگونـه اقدام درون خصوص آن، موبایل شما با نواختن یک صدای کوتاه این موضوع را بـه شما یـادآوری مـی کند.

  • به مسیر Settings > Accessibility > Notification reminders بروید.
  • در این بخش مـی توانید مشخص کنید کـه پس از ۳۰ ثانیـه، ۱، ۳ و یـا ۵ دقیقه این نوا، بـه گوشتان برسد.
  • در حالت پیش فرض، این اتفاق به منظور همـه اپلیکیشن ها و همـه اعلانات خواهد افتاد. اما اگر بخواهید مـی توانید مشخص کنید کـه صرفا برخی از اپ ها از این قابلیت برخوردار گردند.
  • برای تایپ سریع تر، درون کیبورد گلکسی اس ۶ مـیانبر قرار دهید

    اگر از برخی عبارات، ایمـیل و یـا شماره تماس ها بیش از حد استفاده مـی کنید، مـی توانید بـه سادگی به منظور آنـها مـیان بر هایی درون کیبورد قرار دهید که تا دیگر مجبور بـه تایپ کامل عبارات نشوید.

  • به بخش Settings > Language and input بروید.
  • Samsung keyboard را انتخاب کنید.
  • بر روی Text shortcuts ضربه بزنید.
  • با استفاده از ADD، مـی توانید مـیانبر های خود را بسازید.
  • با استفاده از Quick Connect با سایر گلکسی ها بـه سادگی بـه انتقال فایل بپردازید

    راه های بسیـار و آسانی به منظور انتقال فایل درون موبایل های اندرویدی موجود هست اما سامسونگ این کار را با Quick Connect آسان تر نیز نموده. این ویژگی بـه موبایل شما اجازه مـی دهد که تا سامسونگی های اطراف را یـافته و به سرعت نیز برایشان فایل های مورد نظرتان را بفرستید.

  • نوار نوتیفیکیشن ها را بـه پایین کشیده و Quick Connect را انتخاب کنید.
  • زمانی کـه بر روی Quick Connect کلیک کردید، لیستی از محصولات اطراف خود کـه این ویژگی سامسونگ درون آنـها یـافت مـی شود را مـی توان دید.
  • حال بـه آسانی نام فایلی کـه تمایل بـه انتقالش دارید را بنویسید که تا موبایل آن را بیـابد.
  • پس از یـافتن و انتخاب فایل، منتظر بمانید که تا دستگاه مقابل نیز این انتقال را بپذیرد.
  • سپس انتقال فایل آغاز خواهد شد.
  • ترفندهایی به منظور استفاده بهتر از دوربین گلکسی اس ۶

    در عالی بودن دوربین گلکسی جدید شکی نیست؛ اما راه هایی وجود دارد که تا بتوان استفاده ای بهتر نیز از آن داشت. به منظور مثال کاربر این موبایل مـی تواند با دو بار فشردن کلید Home بر روی گلکسی اس ۶، بـه راحتی و البته بـه سرعت، اپلیکیشن دوربین را اجرا نماید. لازم بـه ذکر هست که زمان بـه اجرا درآمدن اپ دوربین کمتر از یک ثانیـه بوده و اگر علاقمند بـه دانستن زمان دقیقش هستید حتما بگوییم کـه صرفا هفت دهم یک ثانیـه طول خواهد کشید که تا پس از دو بار ضربه زدن بر روی کلید Home، اپ دوربین آماده بـه کار باشد.

    برای فعال این قسمت مـی توانید بـه منوی Settings درون اپ دوربین مراجعه کرده، و سپس قسمت Quick Launch را یـافته و آن را فعال نمایید.

    از فوخودکار پایدار و مداوم استفاده کنید

    سامسونگ ویژگی جدیدی را بـه دوربین گلکسی اس ۶ افزوده و نام آن را نیز Tracking AF گذاشته است. این فومداوم بـه این شکل کار مـی کند کـه به سادگی، هنگامـی کـه سوژه شما درون حال حرکت قرار دارد نیز مـی تواند تمرکز خود را بر روی آن از دست ندهد. این قابلیت درون دوربین کهکشانی جدید صرفا به منظور چهره ها کاربرد نداشته و مـی توان بر روی هر سوژه متحرکی آن را بـه کار گرفت.

    برای فعال این بخش نیز بـه منوی تنظیمات درون اپلیکیشن دوربین مراجعه کرده و سپس Tracking AF را بر روی On قرار دهید.

    پس از ثبت تصاویر، بـه سرعت آنـها را مرور کنید

    شاید برخی علاقه نداشته باشند کـه پس از ثبت یک تصویر، مجبور بـه کلیک بر روی مربعی کوچک درون گوشـه نمایشگر به منظور مشاهده آن باشند و بیشتر بخواهند بعد از ثبت هر عکس، بـه راحتی آن را مشاهده کرده و اگر باب مـیلشان نبود، پاکش کرده و به سراغ ثبت تصویری دیگر بروند. به منظور فعال این قابلیت نیز مـی توانید بـه منوی دوربین درون بخش تنظیمات رفته و Review Pictures را فعال نمایید.

    با دستورات صوتی، بـه عیـا فیلم برداری بپردازید

    به جای فشردن کلید ثبت تصویر بر روی نمایشگری لمسی، مـی توانید بـه راحتی از صدای خود استفاده کنید. این قابلیت بـه شما کمک کرده که تا انگشتتان دیگر با نمایشگر تماس پیدا نکرده و در نتیجه موبایل دچار لرزش نشده و تصویر ثبت شده نیز با مشکل تار شدن مواجه نگردد.

    باز هم بـه منوی تنظیمات درون اپ دوربین رفته و voice commands را فعال کنید. به منظور ثبت تصویر و ویدیو نیز مـی توانید از فرامـین ذیل بهره گیرید:

    • Smile
    • Cheese
    • Capture
    • Shoot
    • Record Video
    از کلیدهای کنترل صدا به منظور زوم، ثبت تصویر و یـا ویدیو استفاده کنید

    باز هم اگر ترجیح مـی دهید که تا کلید شاتر بر روی نمایشگر لمسی را نفشارید، مـی توانید با استفاده از کلید های کنترل صدا درون سمت چپ موبایل خود، همان کار را انجام دهید. بـه منوی تنظیمات درون اپ دوربین رفته و در قسمت Volume Key Function، یکی از قابلیت های زوم ، ثبت تصویر، ثبت ویدیو را انتخاب کنید.

    با استفاده از سنسور ضربان قلب و یـا حرکت دست خود درون برابر موبایل، سلفی بگیرید

    برای گرفتن سلفی نیز سامسونگ قابلیت های جالبی را درون اختیـار علاقه مندان بـه این نوع تصاویر قرار داده است. راهکار اول اینکه به منظور دو ثانیـه مـی توانید انگشت خود را بر روی سنسور ضربان قلب نگه دارید که تا تصویر ثبت شود، و یـا اینکه دست خود را درون برابر دوربین تکان دهید، کـه در این حالت تایمر فعال شده و پس از مدت کوتاهی عذخیره خواهد شد. حالت دوم را البته پیشنـهاد نمـی کنیم.

    از حالت Pro به منظور تغییر درون تنظیمات دوربین بهره بگیرد

    سامسونگ بخش Pro را درون تنظیمات دوربین موبایل خود قرار داده که تا افرادی کـه تمایل دارند، بتوانند بـه شکل حرفه ای تری بـه عگرفتن مشغول شوند. درون این حالت مـی توانید ISO و بالانس سفید را تغییر دهید. فعال این بخش نیز با کلیک بر روی Modes درون منوی اصلی دوربین امکان پذیر است.

    از Samsung Apps Store امکانات جانبی و جذاب دیگری را به منظور دوربین دریـافت نمایید

    سامسونگ درون بخش دوربین نوآوری جذابی بـه خرج داده و آن را توسعه پذیر کرده است. مـی توانید سری بـه اپز استور سامسونگ بزنید و افزونـه های جدیدی را بـه دوربین خود اضافه کنید.

  • Surround Shot: حالتی کـه به شما اجازه ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه را مـی دهد.
  • Sound & Shot: درون چنین حالتی صدای اطراف نیز بـه عکسی کـه گرفته اید اضافه مـی گردد.
  • Rear-Cam Selfie: با فعال این حالت مـی توانید از دوربین اصلی کـه در بخش پشت موبایل قرار گرفته به منظور گرفتن تصاویر سلفی استفاده کنید.
  • Dual Camera: بـه شکل همزمان توسط دوربین اصلی و جلوی گلکسی اس ۶ عبگیرید.
  • Animated GIF: حالتی کـه چند تصویر و یـا ویدیوی ثبت شده توسط دوربین گلکسی اس ۶ را تبدیل بـه یک فایل GIF مـی کند.
  • Beauty Face: به منظور دوربین جلو و هنگام ثبت تصاویر سلفی کاربرد داشته و ظاهر زیباتری بـه پوست کاربر مـی دهد.
  • Sports Shot: چنین حالتی، فوو اکسپوژر دوربین موبایل را به منظور حالت تصویر برداری از سوژه هایی کـه سرعت بالایی دارند تنظیم خواهد کرد.
  • Food Shot: اگرچه نام این حالت بـه غذا اشاره دارد اما هر زمان کـه نیـاز بـه گرفتن تصاویر از فاصله نزدیک و با دقت فراوان داشتید، مـی توانید از این حالت بهره بگیرید.
  • امنیت و فضای خصوصی

    چگونـه گلکسی اس ۶ را بـه تنظیمات کارخانـه برگردانیم؟

    به هر دلیلی شاید بخواهید تمام اطلاعات خود را حذف نموده و موبایلتان را بـه تنظیمات کارخانـه ای و اولیـه اش بازگردانید.

  • به منوی تنظیمات بروید.
  • Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • در این بخش بازگشت بـه تنظیمات کارخانـه را خواهید دید و پس از کلیک بر روی آن، از شما پرسیده خواهد شد کـه آیـا از انجام این کار اطمـینان دارید یـا خیر.
  • پس از گذشت مدت زمانی اندک، موبایلی درون دست دارید کـه از لحاظ نرم افزاری، نو شده و تمام اطلاعات آن نیز حذف شده است.
  • اثر انگشت خود را بـه گلکسی اس ۶ بسپارید

    سنسور اثر انگشت حالا درون گلکسی اس ۶ دچار ارتقای بسیـار زیـادی شده و پیشنـهاد مـی کنیم از آن بهره بگیرید.

  • در منوی تنظیمات به بخش Lock screen and security بروید.
  • به قسمت Fingerprint رفته و سپس بر روی +Add fingerprint کلیک کنید.
  • سپس دستورالعمل ها را دنبال کرده و انگشت خود را بر روی کلید Home بگذارید که تا به شکل کامل عملیـات اسکن انجام شود.
  • یک پسورد پشتیبان وارد کنید.
  • اکنون به منظور باز قفل موبایل خود صرفا انگشت خود را بر روی کلید Home بگذارید.
  • برای اضافه انگشتان دیگر، موارد فوق را تکرار نمایید.
  • برای جلوگیری از کنجکاوی دیگران، از Private Mode استفاده کنید

    در این بخش ابتدا حتما معین کنید تمایل بـه حفاظت از چه نوع فایل هایی را دارید، از این قابلیت مـی توان به منظور تصاویر، ویدیوها، موسیقی و صداهای ثبت شده و کلا اپلیکیشن My Files و یـا مرورگر وب استفاده کرد.

  • به سادگی فایل هایی را کـه قصد حفاظت از آنـها را دارید را انتخاب کنید.
  • اکنون درون منوی سمت راست و بالا، بر روی MORE کلیک کرده و Move to Private را برگزینید.
  • در چنین حالتی، زمانی که Private Mode را فعال کرده باشید، فایل های منتخب دیگر نمایش داده نمـی شوند. اما چگونـه خود Private Mode را فعال کنیم؟

  • به منوی تنظیمات رفته و سپس وارد Privacy and safety شوید؛ درون نـهایت نیز Private mode را انتخاب کنید.
  • سایر موارد

    با استفاده از اپلیکیشن All Together، بـه سایر کاربران گلکسی ها متصل باشید

    اپلیکیشن AllTogether یکی از جذاب ترین اپ هایی هست که مـی توان درون اپز استور سامسونگ یـافت. این اپ بـه شما اجازه مـی دهد که تا از طریق یک شبکه وای-فای، بـه سایر گلکسی ها متصل شده و پیـام بفرستید و یـا فایل هایی رد و بدل کنید. لازم بـه ذکر هست که درون این مـیان از دیتای شبکه موبایل هیچ استفاده ای صورت نگرفته و همـه چیز از طریق وای-فای انتقال خواهد یـافت.

    در صورت نیـاز از حالت Kids Mode استفاده کنید

    به جهت ایجاد فضایی کودکانـه درون موبایل خود و هنگامـی کـه یک کودک قصد استفاده از آن را دارد، بهتر هست Kids Mode را از فروشگاه اپلیکیشن های سامسونگ دانلود کنید.

    با فعال چنین حالتی موبایل شما بیشتر یـه یک وسیله به منظور انجام بازی های ویدیویی تبدیل خواهد شد. همچنین لازم بـه ذکر هست که کودکان قادر نیستند از این حالت خارج شوند بـه دلیل اینکه به منظور خروج از Kids Mode، نیـاز بـه یک کد هست که شما قبلا آن را ثبت نموده اید.

    از قابلیت Pin Window استفاده کنید

    این قابلیت نیز شباهتی بـه همان حالت کودکان دارد. با این تفاوت کـه وقتی بـه یک اپلیکیشن وارد شوید، دیگر نمـی توان از آن خارج شد. این قابلیت به منظور زمانی مناسب هست که به منظور مثال، دوستتان مـی گوید نیـاز بـه استفاده از مرورگر اینترنت دارد، شما نیز Pin Window را به منظور مرورگر فعال مـی کنید و موبایل خود را بـه وی مـی سپارید، درون چنین حالتی، وی نمـی تواند از سایر بخش های گلکسی اس ۶ بهره گیرد.

  • در منوی تنظیمات به Lock Screen and Security بروید و سپس بر روی Other Security Settings کلیک کنید.
  • حال بـه دنبال Pin Windows بگردید و بر رویش کلیک کنید.
  • از فعال بودن آن اطمـینان حاصل نمایید.
  • مشخص نمایید کـه آیـا تمایل دارید درون زمانی کـه شخصی مـی خواهد از اپلیکیشن مورد نظر خارج شود، درخواست رمز عبور شود یـا خیر.
  • حال صرفا بـه کلید فیزیکی Recent Apps ضربه زده و در مـیان اپلیکیشن ها، یکی را انتخاب و pin کنید. (آیکون آبی رنگ درون بخش پایین صفحه سمت راست - به منظور مشاهده این آیکون، اپ مورد نظر خود را گرفته و اندکی بـه سمت بالا بکشید.)

    با استفاده از Sound Adapt و SoundAlive+ صدایی بهتر را تجربه کنید

    همانگونـه کـه اثر انگشت انسان ها متفاوت است، نوع شنوایی افراد نیز کاملا یکسان نیست. با استفاده از دو قابلیت جالبی کـه سامسونگ درون موبایل خود جای داده، مـی توانید بـه راحتی صدای گلکسی اس ۶ را آنگونـه کـه تمایل دارید، شخصی سازی نمایید.

    Adapt Sound بـه شما کمک مـی کند که تا به بهترین نوع صدا به منظور گوش خود دست پیدا کنید. این ویژگی برای شما صدا هایی را با های مختلف پخش کرده که تا در نـهایت بتوانید تشخیص دهد کـه چه صدایی، به منظور گوش شما مناسب تر است. از طریق منوی Settings > Sound and Notifications > Adapt Sound مـی توانید بـه قابلیت مورد بحث دست پیدا کنید.

    +SoundAlive اما داستان دیگری دارد. این ویژگی همانند یک equalizer به منظور همـه صداهای خروجی از موبایل عمل مـی کند نـه صرفا اپلیکیشن موسیقی. درون نتیجه مـی توانید تنظیمات مورد نظر خود را انجام داده که تا همواره بـه صدایی فراگیر دسترسی داشته باشید. به منظور دسترسی بـه قابلیت مورد بحث مـی توانید از این مسیر بـه آن دسترسی داشته باشید:  Settings > Sound and Notifications > SoundAlive.




    [ترفندها: راهنمای کامل به منظور استفاده از همـه قابلیت های گلکسی ... طریقه فعال قفل با کشیدن انگشت سامسونگ j7]

    نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 00:12:00 +0000